Categorii
QuickBible.ro
Psalmi 1:1
Q & A: Este Isus Dumnezeu?
Isus nu a spus niciodată despre Sine: „Eu sunt Dumnezeu”. Aceasta nu înseamnă totuși că El nu a pretins că este Dumnezeu. De exemplu, în Ioan 10:30, El spune: „Eu și Tatăl una suntem”. La prima vedere asta nu pare a fi o revendicare a divinității. Totuși, examinând reacția evreilor din Ioan 10:33, înțelegem că ei au priceput că Isus declarase că El este Dumnezeu. Mai mult, Isus nu și-a retras niciodată cele afirmate. Aceasta indică faptul că Isus a spus adevărul cu privire la Sine, afirmând că El era Dumnezeu.
În Ioan 8:58 este un alt exemplu în acest sens. Isus a spus: „Adevărat, adevărat, vă spun că, mai înainte ca să se nască Avraam, sunt Eu”. Din nou, ca răspuns, evreii au ridicat pietrele pentru a-L omorî (Ioan 8:59). De ce ar fi vrut evreii să Îl omoare dacă El nu ar fi spus o blasfemie, adică să pretindă că este Dumnezeu?
Ioan 1:1 spune: „Cuvântul era Dumnezeu”. Ioan 1:14 spune: „Cuvântul S-a făcut trup”. Acestea indică că Isus este Dumnezeu întrupat. Toma, ucenicul lui Isus, I S-a adresat spunând: „Domnul meu și Dumnezeul meu” (Ioan 20:28). Isus nu l-a corectat pe Toma în nici un fel. Tit 2:13 ne încurajează să așteptăm venirea Dumnezeului și Mântuitorului nostru Isus Cristos (vezi și 2 Pet. 1:1). În Evrei 1:8 Tatăl se adresează Fiului folosind apelativul „Dumnezeule”.
În Apocalipsa, un înger l-a învățat pe Ioan să se închine numai lui Dumnezeu (Apoc. 19:10). În mai multe locuri din Scriptură Isus primește închinare (Mat. 2:11; 14:33; 28:9; 28:17; Luca 24:52; Ioan 9:38). El nu a interzis niciodată oamenilor să I se închine. Dacă Isus nu ar fi fost Dumnezeu, El le-ar fi spus oamenilor să nu I se închine, după cum a făcut îngerul din Apocalipsa.
Cel mai important motiv pentru care Isus trebuie să fie Dumnezeu este că dacă nu ar fi Dumnezeu, atunci moartea Sa nu ar fi fost suficientă pentru plata păcatelor întregii lumi (1 Ioan 2:2). Numai Dumnezeu putea plăti o astfel de pedeapsă infinită. Numai Dumnezeu ar putea lua păcatele lumii (2 Cor. 5:21), numai El ar putea muri și apoi învia – demonstrând astfel biruința Sa asupra păcatului și a morții.